پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
ارزش وقت
نوشته شده در دو شنبه 28 بهمن 1392
بازدید : 300
نویسنده : محمدرضا آذری

ارزش!
Value!

ارزش يک خواهر را،
از کسي بپرس
که آن راندارد.
To realize
The value of a sister
Ask someone
Who doesn't have one.
 


ارزش ده سال را،
از زوج هائي بپرس که
تازه ازهم جدا شده اند

. To  realize
The value of ten years:
Ask a newly
Divorced couple.
 

 
ارزش چهار سال را،
از يک فارغ التحصيل دانشگاهبپرس

.  To realize
The value of four years:
Ask a graduate.
 


ارزش يک سال را،
از دانش آموزي بپرس که در امتحان نهائي
مردود شدهاست

. To realize
The value of one year:
Ask a student who
Has failed a final exam.
 

 

 ارزش يک ماه را،
از مادري بپرس که
کودک نارس بهدنيا آورده است

. To realize
The value of one month:
Ask a mother who has given birth to a premature baby.
 

 

ارزش يک هفته را،
از ويراستار يکمجله هفتگي بپرس

. To realize
The value of one week:
Ask an editor of a weekly newspaper.
 


ارزش يک ساعت را،
عاشقاني بپرس که
در انتظارزمان قرار ملاقات هستند

. To realize
The value of one hour:
Ask the lovers who are waiting to meet.
 


ارزش يک دقيقه را،
از کسي بپرس که
بهقطار، اتوبوس يا هواپيما نرسيده است

 To realize
The value of one minute:
Ask a person who has missed the train, bus or plane.
 


ارزش يک ثانيهرا،
از کسي بپرس که
از حادثه اي جان سالم به در برده است

To realize
The value of one-second:
Ask a person who has survived an accident.
 

ارزش يک ميلي ثانيه را،
از کسي بپرس که در مسابقات المپيک،
مدالنقره برده است

. To realize
The value of one millisecond:
Ask the person who has won a silver medal in the Olympics.
 


زمان براي هيچکس صبر نميکند.
قدر هر لحظه خود را بدانيد.
قدر آن را بيشتر خواهيد دانست، اگربتوانيد
آن را با ديگران نيز تقسيمکنيد

  Time waits for no one. Treasure every moment you have. You will treasure it even more when you can share it  with someone special.
 


براي پي بردن به ارزش يک دوست،
آن را ازدست بده

. To realize the value of a friend:
Lose one

منبع:شراب روحانی




سید خراسانی به روایت قلم سرباز سید علی
نوشته شده در دو شنبه 18 دی 1391
بازدید : 567
نویسنده : محمدرضا آذری

سیدخراسانی کیست؟

عبدالله سفیانی پس از اشغال عراق وکشتار درعتبات به سمت پرچمداران سیاه خراسان حجوم میاورد اما بانبرد با سپاه سید خراسانی که فرماندهی ان شعیب برعهده دارد مجبور

به عقب نشینی میشود.

میدانید سیدخراسانی کیست؟

در نشانه های ظهور از شخصیتی در بین پرچم داران سیاه صحبت میشود که جبهه حق را رهبری میکند او پس از مرد قمی (روح الله خمینی)قیام پرچم داران را به پیروزی میرساند زمام امور را با ابوهت به دست میگیرد.

سید خراسانی پس از شکست سوفیانی سپاه قدرتمندش را در اختیار حضرت حجت (عج) قرار میدهد وخود نیز با ایشان بیعت میکند.در روایات امده است که سید خراسانی از پذیرفتن رهبری پرچم داران امتناع میکند همانطور که دیدم در ابتدارتعین رهبر در مجلس خبرگان ایشان بارها امتناع کردند اما با اسرار حاضرین ایشان رهبری را قبول کردند .

بسیاری از بزرگان ومراجع  با توجه به روایات ونشانه ها معتقندکه سید خراسانی حضرت امام خامنه ایی (مدظله العلی) منطبق میباشد شاید پرسیده شود حتی انقلاب ایران را همان قیام پرچم داران را بدانیم شاید شخص دیگری سالها بعد رهبری را بر دست گیرد که همان سید خراسانی باشد .در بیانات ائمه در قیام پرچم داران سیاه صحبت از دومرد شده است ..مرد قمی(امام خمینی(ره)( وسید خراسانی)(امام خامنه ایی)
سید خراسانی از زریه امام حسین (ع) میباشد از ویژگی های او اشنایی کامل با اسلام است میتوان به داشتن صورتی بشاش ونورانی وطروات وسرزندگی وخالی در دست راستش اشاره کرد که در عربی خال به معنای نقص است .اشاره کرد.
فلذا روایات مختلفی در دست است در مورد شخص سید خراسانی در این جا روایتی از جابر از حضرت امام محمد باقر(ع) روایت کرده فرمود .جوانمردی از بنی هاشم که خالی در کف راست خود دارد با بیرق های سیاهی از طرف خراسان خروج میکند .که شعیب بن صالح در جلو او خواهد بود وبا اصحاب سفیانی جنگ کرده وانها را شکست میدهد
( منبع ملاحم این طاوس 53)
فکر میکنید چقدر احتمال دارد که در قیام اسلامی ایران که توسط روح الله از قم اغاز میشود رهبری زمام امور را در دست گیرد که نقصی بر دست راستش باشد.؟
مدتهاست که بحث سید خراسانی در سیاتها یا کتابها بر سر زبانها افتاده است ایا رهبر از این بحثها خبر ندارد که جوابی بدهد همه این شیعات را دنبال نکنند ایا ایشان از سید خراسانی بودن خود خبر دارد؟
در سفر حضرت اقا به شهر مقدس قم که با استقبال با شکوه مردم قم موجح شدند در مسجد مرکز شهر جایی که حضرت اقا در دیدار با مردم قم که مهدی سلحشور مداح در انجا قبل از سخرانی حضرت به مداحی  پرداختند که در انجا در بین شعر های مهدی سلحشور نام سید خراسانی به گوش می امد که به صورت زیر است .
عمریه حسینیه دل با مدد اقا جمارانی شده .....اهوی دل مردم قم دلدادیه  یار خراسانی شده ......
یا در مداحی دیگرش ه هنگام ورد حضرت به قم  نواخته شد .
امده لحظه های بارانی .....عطر روئیایی جمارانی.....گشده میلاد هشتمین خورشید ....امده سید خراسانی
این مداحی با عین همین عبارات در حضور حضرت اقا در قم در موقع حضور خیل عظیم جمعیت خوانده شد اگر این تفسیر سلحشور غلط بود چرا حضرت اقا در همان جا اعلام نکردند که این تفسیر اشتباهی است.
آیت الله محمد کاظم حائری از مراجع بزرگوار طی سفری غیر رسمی ولی امر مسلمین در دی
 ماه 89 به قم و حضور در بیت ایشان ولی امر مسلمین را سراحتا سید خراسانی خطاب کردند .
که با سکوت و لبخند رضایت مقام معظم رهبری مواجه شدند.
و آیا
سکوت معنا دار رهبر پرده از راز بزرگی بر نمی دارد که سالها پیش خودشان با زبان اشاره و شعر بیان فرمودند

از شوق شکر خنده لبش جان نسپردم        شرمده جانان ز گرانجانی خویشم

هر چند امین بسته دنیا نیم؛ اما                   دلبسته یاران خراسانی خویشم 


ایا به بشارتهای مقام معظم رهبری در مورد نزدیک بودن  ظهور دقت کرده اید؟
 بشارت مقام معظم رهبری  : ما به زمان ظهور امام زمان عج این محبوب حقیقی نزدیک شده ایم ( نیمه شعبان 87 ) .
حضرت اقا در بین جوانان بیداری اسلام فرمودند که امروزه دنیا بر سر پیچ بزرگ تاریخیست .دوران جدیدی در همه عالم دارد اغاز میشود این دوران نشانه بزرگش وواضحش عبارت است از توجه به خدای متعال وقدرت لا یزال الهی وتکیه بر وحی است
سید خراسانی چهره محبوب ومقدس میباشد انچان ه میتواند لشکری مجهز برای مقابله با سفیانی بسیج نماید ان سپاه را در نهایت در اختیار امام مهدی قرار میدهد جیگاه سید خراسانی در بین ائمه انقدر برجسته میباشد که پیامبر امدن او را به جعفر تیار نوید میدهد سید خراسانی  زمینه را برای حکومت مهدی موعود محیا میکند وپرچرچم هدایت را به دستان حضرت حجت میرساند .
تا کنون نشانه های مختلفی در مورد نزدیک بودن ظهور اشاره کردیم.این نشانه ها جبهه حق باطل را برای ما مشخص کردند ایا نمیبینیم که چگونه ملتها بیدار شدند ودر حال از بین بردن دیکتا تورها هستند که در روایات ما امده است که بیداری اسلامی از تبعات قیام سید خراسانی است ومیبینیم که عکسهای رهبر در دستان معترضان حکومت ضد دیکتاتوری قرار دارد وایشان از محبوبیت خاصی در بین کشورهای بیداری اسلامی برخور داراست . ایشان رهبری جهان اسلام را برعهده دارد وچندی پیش دیدار با جوانا بیداری اسلامی وچندی بعد با دختران بیداری اسلامی دیدار داشتند در این برحه از زمان همه ولایت ایشان را قبول دارند واز ایشان به عنوان رهبر جهان اسلام یاد میشود .
سید یمانی از دیگر عوامل ظهور حضرت
خروج یمانی مصادف است با خروج خراسانی و سفیانی یعنی هر سه تن در یک زمان خروج میکنند.امام صادق(ع) فرمودند:خروج این سه تن(یمانی،خراسانی،سفیانی) در یک سال و یک ماه و یک روز اتفاق می افتد و پرچم یمنی از همه هدایت کننده تر است،زیرا دعوت به حق می کند.

نظر امام خمینی (ره)در مورد امام خامنه ایی؟

حضرت امام خميني(ره) نيز در خصوص تقيّد آيت الله خامنه اي به خدمتگزاري براي اسلام و مردم جملة زيبايي دارند كه فرمودند: «به شما عرض مي كنم اگر گمان مي كنيد كه در تمام دنيا، رئيس جمهورها و سلاطين و امثال اينها، يك نفر را مثل آقاي خامنه اي پيدا كنيد كه متعهد به اسلام باشد و خدمتگزار.... پيدا نمي كنيد.»[9] )صحيفه نور، ج 17، ص 170.)
نظر سید حسن نصرالله در مورد رهبر چیست ؟
مردی شجاع وحکیم ورحیم ومدیر ومدبر مردی تاریخی امام سید علی خامنه ایی(مدظله العالی)که رهبری ایران را برعهده دارد.ومن سرباز سید علی خامنه ایی هستم


شعیب کیست؟

در قیام پرچم داران سیاه خراسان از مرحله نهایی ومتصل به ظهور صحبت شده که در ان شخصی به نام شعیب فرماندهی سپاه پرچم داران خراسان را برعهده دارد شعیب 72ماه قبل از ظهور حضرت در پرچم داران ظاهر میشود .ورهبری سپاه را برعهده دارد.
درمورد وجود کلی شعیب و اینکه شخصیتی مثبت هست به ذکر یک روایت قوی السند از عمار یاسر بسنده میکنیم:
عمار یاسر می گوید از معصوم شنیدم : شعیب بن صالح زیر لوای مهدی(عج) خواهد بود ( نسخه الفتن .صفحه ۳۶ مترجم: محمد جواد نجفی )
در منابع اهل سنّت نیز آمده است:
إن على مقدمة جیش المهدی رجلاً من تمیم ضعیف اللحیة یقال له شعیب بن صالح
«فرماندة لشکریان پیشرو حضرت مهدی(ع) مردی از قبیلة بنی تمیم است که محاسن کمی دارد و او را شعیب بن صالح می نامند». شبلنجی، نور الابصار، ص 138
خروج شعیب‌ بن صالح، پس از عوف سلمی و پیش از خروج سفیانی است. ایا شعیب ظهور کرده است؟
از روایات فوق صفات دوازده گانه ای برای شعیب استخراج می شود که به شرح زیر است:

1- رنگ چهره ای گندمگون و قهوه ای دارد
2- محل خروج وی از ری(تهران) است
3- محاسن کم پشتی دارد
4- ضعیف الجثه و لاغر است
5- صاحب ارده ای بسیار قوی و خلل ناپذیر است
6- صاحب بصیرت و یقین است
7- نام مستعار وی شعیب بن صالح است
8- مورد اعتماد و تایید سید خراسانی قرار دارد
9- از بنی تمیم می باشد یا با آنها ارتباط دارد
10- هدف نهایی او بیت المقدس است
11- شاب(سر زنده و باطراوت) و جوان است
12- برای امام زمان(عج) زمینه سازی می کند

اکثریت قریب به اتفاق محققین اعتقاد دارند نام شعیب بن صالح ، اسمی مستعر برای حفظ جان او است(منبع)(عصر ظهور / علی کورانی / مهدی حقی/ شرکت چا پ و نشر بین الملل چاپ دوازدهم/ص 271

دوستان حقایق در حال اشکار شدن است عوامل ظهور یک به یک در حال رونمایی شدن است چه تضمینی وجود دارد که انان که در مقابل نائب امام زمان ایستادند در مقابل امام زمان نایستند وبه امام زمان خود خیانت نکنند ایا دوست داریم امام زمان بیاید تا جهان را پر از عدل داد کند چقدر خود مان را برای ظهور اماده کرده ایم ودر این هیاهوی زندگی کجای پاز ل ظهور قرار داریم ایا گامی برای ظهور برداشته ایم  .ایا عوامل ظهور را بررسی کرده ایم که چقدر به ظهور نزدیک شده ایم .اگربگویند ظهور واقع شده چه میگوییم.چقدر میتوانیم وعده ظهور را به دیگران بدهیم .چقدر توان علمی داریم عاشورائیان! اگر همینجوری روند جلو بره ، چند سال دیگه ظهور خواهد بود؟ محاسبه عقلانی بکن. اینکه پیشگویی و غیبگویی نیست،قواعد ظهور رو نگاه کن. چند سال دیگه کار تمام خواهد شد؟یه محاسبه بکن...حالا من نمیگم وقت دقیق رو اعلام کنی، روز و تاریخ و سال رو ، الان شما نگاه کنی خدا شاهده ظهور قابل پیش بینیه. برید روایات قواعد ظهور رو بخوانید، من به حوادث ظهور کاری ندارم... یعنی می فرماید وقتی ظهور رخ میده که غربال بشن همه، وقتی ظهور رخ میده که خلاء تئوریک در عالم پدید میاد، وقتی ظهور رخ میده که ظلم فراوان شده باشه، وقتی ظهور رخ میده که قومی زمینه ساز بشن، کدومش محقق نشده؟ ظهور نزدیک است

نویسنده ..........سرباز سید علی                           به امید ظهور حضرت حجت(عج)




گوگل موتور جستجو یا سازمان جاسوسی؟
نوشته شده در دو شنبه 18 دی 1391
بازدید : 553
نویسنده : محمدرضا آذری
گوگل در حالي بزرگ‌ترين موتور جستجوي جهان است كه بسياري از مديران ارشد اين شركت روابط مستقيم با صهيونيست‌ها داشته و قوانين خود را طبق سياست‌هاي صهيونيست‌ها تدوين مي‌كند.

به گزارش سرويس سياسي باشگاه خبرنگاران؛ گوگل بزرگ‌ترين موتور جستجوي جهان است که روزانه بيش از ميلياردها جستجو در آن صورت گرفته و اطلاعات بسياري را منتقل مي‌کند. اما يکي از بزرگ‌ترين نگراني‌ها و انتقادات صورت گرفته نسبت به گوگل عدم وفاداري به حفظ حريم خصوصي افراد بوده است. اسناد و مدارک زيادي مبني بر همکاري گوگل با سازمان‌هاي جاسوسي آمريکا وجود دارد. يکي ديگر از موارد پيرامون يکي از پردر‌‌آمدترين شرکت‌هاي اينترنتي جهان رابطه تنگاتنگ مديران گوگل با رژيم صهيونيستي و نفوذ سياست‌هاي اين رژيم در تبيين قوانين بزرگ‌ترين موتور جستجوي جهان است که در گزارش زير به طور مفصل به آن پرداخته خواهد شد:


گوگل چيست؟

گوگل پروژه‌اي تحقیقاتی بود که در ژانویهٔ ۱۹۹۶ توسط لری‌پیج و سرگئی‌برین، دو دانشجوی دکترای دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا رقم خورد. گوگل به طور تخمینی دارای بیش از یک میلیون سرور در سراسر جهان است و روزانه بیش از یک میلیارد درخواست جستجو در آن صورت مي‌گيرد.

جستجوگر گوگل یک موتور در وب است که تحت مالکیت گوگل قرار دارد. گوگل از راه این وب‌گاه روزانه صدها میلیون دلار دریافت می‌کند. دامنهٔ اصلی این سایت سال در 2008،  ۱۳۵ میلیون بار بازدید شده‌ است. این موتور جستجو بیشترین بازدیدکننده در بین کاربران را دارد و روزانه چند صد میلیون بار به طرق مختلف استفاده می‌شود. مهم‌ترین هدف گوگل یافتن متن مورد نظر در میان صفحات وب است. اما انواع دیگر اطلاعات به وسیلهٔ قسمت‌های دیگر آن مثل جستجوي تصاوير گوگل، نیز مورد جستجو قرار می‌گیرند.


/مديران يهودي گوگل

لري‌پيچ Larry Page

همانند فيس‌بوک که مديران ارشد آن يهودي بوده و رابطه نزديکي با صهيونيست‌ها داشته‌اند، گوگل نيز مديراني دارد که با رژيم صهيونيستي رابطه‌اي نزديک دارند. 

وب‌گاهی یهودی در نقدی که توسط مارکوس جی فرید بر کتاب ثروت‌ستان (فرانک ۲۰۰۷) درباره پسرهای یهودی گوگل انجام گرفته بود، می‌نویسد: اقتصاد جهانی در طول چهل سال گذشته به طور گسترده‌ای متفاوت شده است و امروز میلیاردرهای جدید همچون پسرهای یهودی گوگل، سرگئی برین و لری پیچ در کنار هزاران نفر دیگر نقش اساسی در این زمینه داشته‌اند، حتی می‌توان گفت که لری پیچ که عنوان مشترک رییس گوگل را نیز با خود دارد ارتباطات خانوادگی در اسراییل دارد. نشریه بنای‌بریس، ارگان رسمی یکی از قدرتمندترین سازمان‌های یهودی جهان در بهار سال ۲۰۰۶ در مقاله‌ای با عنوان استادان جستجو می‌نویسد که لری پیج که مادرش گلوریا یک یهودی است. 

يکي از بزرگ‌ترين مجلات يهود در مقاله خود با نام استادان جستجو در بهار سال 2006 اذعان مي‌کند: پدربزرگ مادري لري، يکي از اولين شهرک‌نشينان سرزمين‌هاي اشغالي بود.


سرگئي برين

سرگئی برین نیز که هم‌اکنون مدیر تکنولوژی شرکت محسوب می‌شود در یک خانواده یهودی در مسکو به دنیا آمد. خانواده برین در سال 1979 و زمانی که وی شش سال داشت به آمریکا مهاجرت کردند. ثروت وی در سال 2011 بالغ بر 16/7 میلیارد دلار برآورد شد. شایان ذکر است که لری پیج نیز دارای همین میزان ثروت است. نود و نه درصد از ثروت گوگل از آگهی‌های تبلیغاتی این شرکت تأمین می‌شود. در سال مالی 2006 این شرکت از محل آگهی‌های بازرگانی 10/492 میلیارد دلار درآمد کسب کرد. هم‌اکنون ارزش خالص شرکت گوگل بالغ بر 190 میلیارد دلار است.

اولين کارمند گوگل نيز يک يهودي است. سوزان ووجيکي از خانواده‌اي يهودي بوده و مادرش، يک مبلغ يهودي است. خواهر وي Anne Woicicki همسر سرگئي‌برين يکي از موسان گوگل است. 

 

به گزارش وب‌سايت صهيونيستي ها‌آرتص، آن ووچيکي متخصص بيوتکنولوژي است که در سال 2007، طبق آييني يهودي با سرگي برين يکي موسسان گوگل ازدواج کرد. 

 جاستين روزنستاين Justin Rosenstein:

جاستين روزنستاين، يکي از مهندسان ارشد گوگل بود که سه سال به عنوان مدير بخش محصولات اين غول جستجو کار مي‌کرد. او يکي از کارمنداني بود که مارک‌زوکربرگ مدير فيس‌بوک، وي را از گوگل در سال 2007 از گوگل به شرکت خود آورد. در سال 2008، روزستاين فيس‌بوک را براي تاسيس شرکتي نوين ترک کرد.


شرلي سندبرگ Sheryl Sandberg

شرلي سندبرگ در گشته نايب رييس سرويس جهاني پروژه‌ها و فروش آنلاين گوگل بود. در اوايل سال 2008، او گوگل را ترک کرد تا نفر دوم فيس‌بوک شود.

شرلي سندبرگ، در حال حاضر مدير اجرايي امور عملياتي فيس‌بوک است. او فروش، تجارت و تبليغات فيس‌بوک و منابع انساني اين شرکت را بر عهده دارد. 

شرلي‌سندبرگ روابط خوبي با جوامع يهودي دارد، او زماني همکار دانيل سوکاچ، رييس موسسه يهوديانسان‌فرانسيسکو است.

او همچنين از فعاليت‌هاي جامعه يهودي مرکز جاشمن مرکزي که روابط اسراييلي دارد برقرار کرده است. اين مرکز در رابطه با روابط اسراييلي خود مي‌نويسد:

ماموريت ما استحکام روابط ميان يهوديان آمريکا و جامعه اسراييلي است.


Elliot Schrage

يهودي ديگر که در گوگل مشغول بوده Elliot Schrage است. وي از سال 2005 به عنوان نايب رييس روابط عمومي گوگل کار مي‌کرد. اما در سال 2008 به فيس‌بوک رفت. شراگ قبل از اينکه به عضويت گوگل دربيايد، به عنوان يک مقام ارشد در شوراي روابط خارجي آمريکا که روابط نزديکي با اسراييل دارند کار مي‌کرد.


اودي منبر Udi Manber

اودي منبر Udi Manber، يک اسراييلي از دانشگاه Technion Institute، از سرزمين‌هاي اشغالي است. او در سال 1998، به يکي از مقامات ارشد ياهو تبديل شد.

در سال 2002، به آمازون ملحق شد. آمازون يکي از وب‌سايت‌هاي طرفدار اسراييل است.


رابطه گوگل با رژيم صهيونيستي

روزنامه صهيونيستي ها‌آرتص در مارس سال 2008 در خبري اعلام کرد که بنيان‌گذاران گوگل و فيس‌بوک در کنفرانس بيت‌المقدس شرکت خواهند کرد. طبق اين خبر، مارک زوکربرگ رييس فيس‌بوک و سرگي برين يکي از دو مدير عامل گوگل و سوزان داکر رييس ياهو به سرزمين‌هاي اشغالي سفر کردند. 

ديدار شخصي شيمون پرز از گوگل

در مارس سال 2012، شيمون پرز رييس رژيم صهيونيستي ميهمان  گوگل بود. 

به گزارش وب‌سايت صهيونيستي يديعوت آحارانوت؛ گوگل زندگي سه‌بعدي شيمون پرز را به نمايش گذاشت.


گوگل و سانسور مطالب ضد صهيونيستي 

اتحاديه ضد افتراي(ADL) رژيم صهيونيستي، وظيفه مبارزه با صهيونيسم‌ستيزي را بر عهده دارد. در سال 2004 از تلاش‌هاي گوگل براي شناسايي وب‌‌سايت‌هاي ضد صهيونيستي تشکر کرد.

سرگي برين در نامه‌اي ADL از يهوديان براي سايت‌هايي که به مخالفت با يهود و بويژه اسراييل مي‌پردازند عذرخواهي کرده و وعده داد که با اين سايت‌ها برخورد خواهد کرد.

آبراهام فاکس‌من، دبير کل اتحاديه ضد افترا در پاسخ به نامه مي‌گويد:‌ ما از گوگل به خاطر شنيدن نگراني‌هاي ما بسيار تشکر مي‌کنيم. گوگل واکنش‌هاي بسياري مناسبي نسبت به شناسايي وب‌سايت‌هاي ضديهودي و کاهش رتب اين سايت‌ها انجام داده است. 

گوگل و سازمان‌هاي جاسوسي

پيش‌بيني آينده براي سازمان سيا

Recorded Future Inc، يک شرکت نرم‌افزاري در شهر کمبريج آمريکا است که در حوزه اطلاعات وب و تحليل‌هاي پيش‌بينانه فعاليت مي‌کند. اين شرکت با استفاده از ابزاري با نام موتور تحليلي موقتي، ابزار پيش‌بيني و تحليل را به متخصصين ارائه مي‌کند تا آنها بتوانند با بررسي منابع موجود در اينترنت، و بازياب، اندازه‌گيري و تصويرسازي اطلاعات، شبکه‌ها و الگوها را در گذشته، حال و آينده نشان دهند. نرم افزار اين شركت منابع را تحليل نموده و لينک‌هايي نامرئي بين اسناد ايجاد مي‌کند تا لينک‌هايي که آن‌ها را به يکديگر پيوند مي‌زند و نيز افراد، نهادها و وقايع مربوط به آن‌ها را شناسايي کند. اين شرکت در سال 2008 و توسط فردي به نام کريستوفر آهلبرگ تشکيل يافت و تا نوامبر سال 2011 داراي 20 کارمند بوده است.

گوگل در سال 2010 و سازمان سيا از طريق سرمايه‌گزاري‌ خود يعني Google Ventures، و In-Q-Tel در اين شرکت سرمايه‌گزاري کرده‌اند. التبه اين اولين باري نيست که سيا و گوگل در يک پروژه مشترک سرمايه‌گزاري مي‌کنند. اين کيو تل شاخه سرمايه گزاري سيا که در تکنولوژي‌هاي آتي و سرمايه گذاري مي‌کند در گذشته در شرکتي به نام کي‌هول Keyhole سرمايه گذاري نمود. اين شرکت در سال 2004 توسط گوگل خريداري شد تا از آن به عنوان آغازي براي گوگل‌ارث Google Earth استفاده کرد.

خودروهاي جاسوسي گوگل

سرویس نمای خیابانی گوگل (Street View) که افراد با استفاده از آن می‌توانند در شهرها و نقاط مختلف جهان به طور مجازی پیاده‌روی کنند، بار دیگر جنجال‌آفرین شده است.

تاکنون کشورهای مختلفی با این سرویس مخالفت كرده‌اند.

مردم این کشورها معتقدند فیلمبرداری از محل سکونت آنها و انتشار تصاویر آن در اینترنت، به شدت حریم خصوصی آنان را نقض می‌کند





دانلود نرم افزارهای حدیثی
نوشته شده در 18 دی 1391
بازدید : 358
نویسنده : محمدرضا آذری

نرم افزار حدیثی ( موبایل )

عنوانسازندهفرمتحجمدریافت
نهج البلاغه (ترجمه شهیدی‏)مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامیجاوادریافت
بهشت کافی- ترجمه روضه کافی‏مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامیجاوادریافت
رهاورد خرد ـ ترجمه تحف العقول‏مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامیجاوادریافت
ثواب الاعمال ـ ترجمه انصاریمرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامیجاوادریافت
نهج الفصاحه (کلمات قصار حضرت رسول صلی الله علیه و آله)مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامیجاوادریافت
الدره الباهره من الاصداف الطاهرهمرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامیجاوادریافت
تصنیف غرر الحکم و درر الکلممرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامیجاوادریافت
پاداش نیکی‏ها و کیفر گناهانمرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامیجاوادریافت
دانشنامه احادیث پزشکیمرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامیجاوادریافت
مجموعه ورام ( آداب و اخلاق در اسلام )مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامیجاوادریافت
مکارم الاخلاق ( ترجمه میر باقری ‏)مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامیجاوادریافت
حج و عمره در قرآن و حدیثمرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامیجاوادریافت
منتخب احادیث حجمرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامیجاوادریافت
منتخب احادیث عمرهمرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامیجاوادریافت
احتجاج ـ ترجمه جعفریمرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامیجاوادریافت
اهل بیت علیهم السلام در قرآن و حدیثمرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامیجاوادریافت
تعداد نرم افزارها : 16                                                                             




انگیزه های تالیف جوامع حدیثی
نوشته شده در 18 دی 1391
بازدید : 459
نویسنده : محمدرضا آذری
كه عموماً از اصحاب و راویان ائمه ـ علیهم السّلام ـ بودند در محضر ائمه ـ علیهم السّلام ـ یا بلافاصله پس از مراجعه به خانه به ثبت و نگارش گفتار ائمه ـ علیهم السّلام ـ اقدام می‌كردند. این امر نشانگر اهتمام اهل‌بیت ـ علیهم السّلام ـ و راویان آنان به كتاب حدیث بوده است. 
2. اصول اربعمأه بخاطر زمان فراهم آمدن و نیزكنترل و بازبینی كه احیاناً نسبت به بخشی از آنها از سوی ائمه انجام گرفت، از اتقان و اعتبار زیادی برخوردار بوده است، از این رو قدما وجود روایتی در این اصول را از جمله قرائن صحت خبر می‎دانستند. 
3. وجود این اصول افزون بر آن‎كه حلقه اتصال كتب اربعه شیعه تا عصر رسالت و امامت را مبیّن می‎كند، نشان‎گر آن است كه جوامع روایی شیعه به عكس جوامع روایی اهل سنت بر فرهنگ مكتوب و سنت نگارش یافته متكی بوده است كه خود نشان‎گر اتقان این منابع است. 
4. گر چه این اصول ناظر به تمام دوران امامت؛ یعنی عصر امام علی ـ علیه السّلام ـ تا عصر امام حسن عسگری ـ علیه السّلام ـ است، امّا بیشترین شمار آنها در عصر صادقین ـ علیهما السّلام ـ تدوین یافته است. 
5. در حال حاضر به استثنای شانزده اصل، نسبت به سایر اصول اربعمأه تنها گزارش‎های تاریخی در دست است و اگر این اصول امروز به دست ما می‎رسید، میراث روایی شیعه از غنا و استحكام بیشتری برخوردار بود. 
دوره تدوین جوامع اولیه حدیثی 
اصحاب ائمه ـ علیهم السّلام ـ تا دوران امام حسن عسكری ـ علیه السّلام ـ كوشیدند تا میراث روایی اهل بیت ـ علیهم السّلام ـ را در قالب اصول روایی ثبت و ضبط كنند. بدین ترتیب گروهی بنا به سلیقه خود و میزان حضور در جلسات ائمه ـ علیهم السّلام ـ به ثبت پاره‎ای از روایات توفیق یافتند. گرچه شماری از محدّثان؛ هم‎چون حمید بن زیاد دهقان، یونس بن عبدالرحمن، محمد بن یحیی و.... به جامع نویسی و تنظیم بخش‎هایی از این اصول روی آوردند، اما بخاطر دسترسی نداشتن به تمام اصول روایی و درك بخشی از دوران صدور روایات از ائمه ـ علیهم السّلام ـ و نیز توجه آنان به بخشی خاص از روایات؛ نظیر احكام، كاری در خور و جامع ارائه نگردید. 
از سوی دیگر رشد و تعالی جامعه شیعی در دوران غیبت صغرا و آغاز غیبت كبرای امام زمان ـ علیه السّلام ـ و نیاز پیوسته عالمان دینی، اعم از فقیهان، متكلمان، مفسران شیعه به میراث روایی مدّون و رویكرد اختلاف در نگرش‎های فقهی و كلامی در اثر پراكندگی اصول روایی ضرورت تدوین جوامع حدیثی شیعه را بیش از هر زمان دیگر ضروری می‎ساخت. 
در پاسخ به چنین نیازی بود كه ثقه الاسلام كلینی، شیخ صدوق و شیخ طوسی اقدام به تبویب اصول روایی نمودند و كتاب‎های «كافی»، «من لا یحضره الفقیه»، «مدینه العلم»، «تهذیب و استبصار» به رشته تحریر در آمد. البته پیش از آنان بزرگانی



الاحتجاج
نوشته شده در 18 دی 1391
بازدید : 432
نویسنده : محمدرضا آذری
الاحتجاج
در میان مجموعه هاى مختلف حدیثى شیعه، احتجاج به نقل پاره اى از مباحثات، مناظره ها واستدلالاتى كه پیشوایان معصوم در شرایط زمانى و مكانى مختلف داشته اند پرداخته است. آگاهى از نكات ذیل براى آشنایى با این اثر مفید است: 
1 ـ احمد بن على بن ابى طالب طبرسى (متوفى قرن 6ه ق) مؤلف این اثر ارزشمند، در آغاز كتاب فصلى را به بیان فضیلت گفتگو و احتجاج و اهمیّت استدلال و دفاع برهانى از دین اختصاص داده و پس از آن مجموعه اى از مناظرات و مباحثات پیامبر اكرم -صلى الله علیه و آله و سلم- ، فاطمه زهرا - سلام الله علیها- و ائمّه اطهار - علیهم السلام- را به ترتیب تاریخ گرد آورده است. در لابلاى كتاب گفتگوها و استدلالاتى از حضرت زینب (س) و برخى از اصحاب ائمّه مانند سلمان، ابوذر، مقداد، عمّار، هشام بن حكم و... و نیز برخى از علما همچون شیخ مفید و سیّد مرتضى آمده است. 
2 ـ در پایان كتاب نیز پاره اى از توقیعات و مكاتبات امام زمان (عج) نقل شده است كه تعداد آن به 363 حدیث مى رسد. 
3 ـ اكثر روایات این كتاب مرسل است و در آن به اسناد حدیث اشاره نشده است. مصنف علّت این امر را مشهور بودن یا اجماعى بودن برخى از احادیث و نیز موافقت استدلالها با عقل سلیم بیان مى كند. 
4 ـ این كتاب زیر نظر آیه الله جعفر سبحانى تحقیق شده و در دو جلد توسط انتشارات اسوه به چاپ رسیده است. 
5 ـ در این تحقیق علاوه بر مقابله با نسخ صحیح، توضیح واژه هاى مشكل و بیان نكات مفید پیرامون مضمون برخى از روایات، احادیث بدون سند كتاب از منابع اصلى جستجو و سند كامل آنها بیان شده است.



منبع شناسی علوم حدیثی
نوشته شده در 18 دی 1391
بازدید : 498
نویسنده : محمدرضا آذری
منبع شناسی علوم حدیثی
قبل از معرفی منابع علوم حدیثی، نكاتی چند ضروری است: 
1. تنها منابع شیعی معرفی می شود؛ زیرا غرض از این طرح، همان گونه كه در آغاز آمد، بررسی «علم حدیث» نزد شیعیان است. 
2. این معرفی به آثار چاپ شده اختصاص دارد و معرفی منابع خطی كه تاكنون چاپ نشده، منظور نظر نیست. [1] 
3. این منبع شناسی تنها به كتبْ اختصاص دارد و مقالات در این جا معرفی نشده است. البته مقاله های غنی و بسیاری در زمینه «علم حدیث» موجود است كه امید است در فرصتی دیگر ارائه شود. 
4. منابع برحسب تاریخ مؤلّفان تنظیم گشته و نسبت به آثار نویسندگان زنده یا موارد مشكوك، ترتیب الفبایی عنوان كتاب لحاظ شده است. 
5. تفكیك منابع، طبق طرح پیشنهادی این مقاله و با توجه به گرایش غالب كتاب بوده است. 
در پایان باید متذكر شد كه ادعای استقصای كامل نداریم و این مجموعه تنها در حد وسع، فراهم گشت. 
یك. تاریخ حدیث و كتابشناسی 
1. إثبات الهدی، محمد حسن الحُرّ العاملی (م 1104ق) ، تعلیق: ابوطالب التجلیل، مطبعه العلمیه، قم، ج 1، ص 26 - 32، عربی. 
2. وسائل الشیعه، محمد حسن الحر العاملی (م 1104ق) ، مكتبه الاسلامیه، تهران، ج 19، ص 311 تا آخر و ج 20، عربی. 
3. بحار الأنوار، محمد باقرالمجلسی (م 1110ق) ، دارالكتب الاسلامیه، تهران، ج 1، مقدمه آیهاللَّه عبدالرحیم ربانی شیرازی، 228ص و مقدمه مؤلّف (79ص) ، عربی. 
4. مستدرك الوسائل، حسین النوری (م 1320ق) ، اسماعیلیان، قم، ج 3، ص 878290، عربی. 
5. تأسیس الشیعه، السید حسن الصدر (1272-1354ق) ، منشورات الأعلمی، تهران، ص 279 - 295، عربی. 
6. الذریعه الی تصانیف الشیعه، شیخ آقابزرگ التهرانی (1293-1389ق) ، ج 2، ص 125-167 و ج 6، ص 301 - 374، عربی. 
7. خدمات متقابل اسلام و ایران، شهید مرتضی مطهری (م 1399ق - 1358ش) ، انتشارات صدرا، قم، 1359ش، دهم، ص 467 - 476، فارسی. 
8. أصول الحدیث واحكامه[2] ، جعفر السبحانی، مؤسسه الإمام الصادق علیه السلام، قم، 1414ق، 272ص، عربی. 
9. تاریخ تدوین حدیث، رسول جعفریان، انتشارات فؤاد، قم، 1368ش، 59ص، فارسی. 
10. تحول علم حدیث، مصطفی اولیایی، 1361ش، 64ص، فارسی. 
11. تدوین السنه الشریفه، السید محمدرضا الحسینی الجلالی، مكتب الإعلام الاسلامی، قم، 1413ق، 704ص، عربی. 
12. دراسات فی الحدیث والمحدّثین، هاشم معروف الحسنی، دارالتعارف، بیروت. 
13. سیر تحول قرآن و حدیث، علی فاضل - عبدالرحمن انصاری، دفتر تبلیغات اسلامی، قم، 1364ش، 101ص، فارسی. 
14. سیر حدیث در اسلام، سید احمد میرخانی، گنجینه، تهران، 1361ش، دوم، 388ص، فارسی. 
15. علم الحدیث ودرایه الحدیث، كاظم مدیر شانه چی، دفتر انتشارات اسلامی، قم، 1362ش، سوم، 166+284ص، فارسی. 
16. مصادر الحدیث عند الامامیه، محمد حسین الجلالی، مطبوعات النجاح، قاهره، 1395ق/ 1975م، 44ص، عربی. 
این كتاب با این مشخصه ها به فارسی برگردانده شده است: 
مأخذ حدیث از دیدگاه شیعه، مترجم: علیرضا میرزا محمّد، انتشارات نور، تهران، 1360ش، 63ص. 
17. المعجم المفهرس لألفاظ أحادیث بحار الأنوار، مقدمه: محمدعلی مهدوی راد واحمد عابدی، مركز الأبحاث والدّراسات الاسلامیه، مكتب الإعلام الاسلامی، قم، 1413ق، ص 11-119، عربی. 



سیر تدوین حدیث در شیعه
نوشته شده در 18 دی 1391
بازدید : 365
نویسنده : محمدرضا آذری
سیر تدوین حدیث در شیعه
سیر حدیث و تدوین و تنسیق آن نزد امامیه به نحوه دیگری است كه اكنون خلاصه آنرا از نظر خوانندگان می گذرانیم. 
مدار حدیث اهل سنت تا نیمه قرن دوم هجری نقل شفاهی و مستند آن حافظه روات بود. زیرا عامه بواسطه نهی خلیفه دوم از كتابت حدیث، بتدوین و ضبط آن نپرداختند. 
هروی (در كتاب ذم الكلام بنقل سیوطی در تنویر الحوالك از وی) از عبد الله بن دینار نقل كرده كه صحابه و تابعین، حدیث را نمی نوشتند و فقط بحفظ می سپردند. تا اینكه بواسطه گذشت زمان و در گذشت علماء، ترس نابودی حدیث پیش آمد. لذا عمر بن عبد العزیز به ابابكر حزمی نوشت: كه سنن و احادیث را جمع نماید. 
ولی در این عقیده اهل بیت رسالت مخالف بوده و علاوه بر دستور كتابت حدیث، خود به ضبط آن پرداختند. و چنانكه دیدیم ابن حجر و سیوطی حضرت علی و حسن (ع) را در شمار صحابه رسول اكرم كه نوشتن احادیث پیغمبر را روا می دانستند، شمرده اند. 
لذا اول كتاب حدیث، طبق نوشته شیعه و بعض عامه از آن علی بن ابیطالب (ع) و باملاء پیغمبر است[1]. و این كتاب نزد امام باقر وجود داشته كه حضرتش آنرا بحكم بن عتیبه نشان داده[2] و همچنین كتاب السنن و الاحكام و القضاء از آن ابو رافع آزاد كرده رسول خدا (ص) [3] و خزانه دار امیر المؤمنین (ع) است كه شیخ نجاشی (ص 5 رجال نجاشی طبع تهران) ویرا از متقدمان شیعه شمرده و اسناد خود را به كتاب او پیوسته و هم اوست كه برای اولین بار بتبویب اخبار پرداخت. 
فوت ابو رافع بنقل ابن حجر در تقریب[4] در سال 35 هجری بوده است (مطابق با اولین سال خلافت امیر المؤمنین (ع). ولی طبق نقل رجالیون شیعه، وی در جنگهای آنجناب شركت داشته. 
حتی نجاشی و استرآبادی مراجعتش را با امام حسن (ع) از كوفه بمدینه ذكر نموده اند. نجاشی نیز درباره وی می نویسد[5]
ابو رافع پس از درگذشت رسولخدا (ص) ملازمت امیر المؤمنین را اختیار نموده و در شمار برگزیدگان شیعه در آمد. چنانكه 



ارسال پیامک حدیثی رایگان
نوشته شده در 18 دی 1391
بازدید : 1233
نویسنده : محمدرضا آذری


  قال رسول الله (ع) :


« إنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ حَرَارَةٌ فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ لَنْ تَبْرُدَ أَبَداً »

(مستدرك الوسائل، ج 10ص 318)


یکمین سال راه اندازی سامانه پیام کوتاه 

ارسال احادیث نورانی اهلبیت علیهم السلام 

توسط گروه فرهنگی محسنیه 

را گرامی می داریم.

در سال اول 52 حدیث ارزشمند و گرانسنگ اهل بیت علیهم السلام ،

   54000  مرتبه ارسال گردیده است.

شما نیز میتوانید با ارسال نام شهر و استان خود به فارسی 

به شماره 3000520444

از دریافت احادیث بهره مند گردید.

نثار روح اموات بانیان خیر که در طول یکسال گذشته ما را یاری کردند

صلواتی هدیه بفرمایید.

صدای معصومین (ع)

.:سیری در احادیث:.




بازدید : 387
نویسنده : محمدرضا آذری

کاروان می آید از شهر دمشق

برسرِ خاکِ شهِ سلطان عشق

کاروان با خود رباب آورده است

بهر اصغر شیر وآب آورده است

کاروان آمد ولی اکبر نداشت

ام لیلا شبه پیغمبر نداشت

کاروان آمد ولی شاهی نبود

بر بنی هاشم دگر ماهی نبود

حسین

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

از کودکی به گردن ما شال ماتم است:::نابرده رنج ، گنج به ما داده ای " حسین"!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
حسین

============================================

اربعین که می آید، باید از زینب گفت؛ از حاصل زخم ها و نمازهای نشسته ای که هنوز او را به یاد دارند.
اربعین می آید؛ اما تلاوت زیبایی را تنها در چشمان زینب علیهاالسلام باید جست. اربعین می شکفد و نام زینب گل می کند. زینب از آن چه یزیدیان شرم زده هراس داشتند هم بالاتر بود. زینب علیهاالسلام ، با خطبه ای از غربت در میان هلهله زنان شام، گل گریه کاشت.

--------------------------------------------------------

از هر چه بگذریم سخن دوست خوش تر است
ما را فدایی زیـنـب کبری نوشته اند....

--------------------------------------------------------

زینب

============================================

اصلاً حسین جنس غمش فرق می کند

این راه عشق پیچ وخمش فرق می کند

اینجا گدا همیشه طلبکار می شود

اینجا که آمدی کرمش فرق می کند

صد مرده زنده می شود از ذکر "یا حسین"

عیسای خانواده دمش فرق می کند

از نوع ویژگی دعا زیر قبه اش

معلوم می شود حرم اش فرق می کند

    -----------------------/http://takavar114.blogfa.com--------------------------




تعداد صفحات : 19